בית ספר הצבי - דיבייט
נווט למעלה
חברת דיבייט- תכנית תקשורת בינאישית

השיטה הייחודית של דיבייט מתמקדת בלמידה חווייתית המשלבת תרגולים ופרקטיקה שמיושמים בכל מפגש תוך שימוש בסרטונים, הפעלות, סימולציות ודוגמאות שמוסיפים עניין לקהל. המערכים בנויים באופן שנותן לכל תלמיד הזדמנות להתנסות בכלים הן באופן אינדיבידואלי והן באופן קבוצתי. בכל אחד מהמערכים שלנו שזורים ערכי ליבה מגוונים, ביניהם: מנהיגות, אחריות ופרואקטיביות חברתית, קבלת השונה וחדשנות. התרגולים שלנו מתבססים על סוגיות חינוכיות ודילמות מוסריות ומעלים בכל פעם נושאים אקטואליים חשובים מחיי היומיום לדיון. המיומנויות והתרגולים נעשים על ידי חיבור והמחשת צורך לעולמם של התלמידים.

 

תכנית העברת מסרים ועמידה מול קהל

השיטה הייחודית של חברת דיבייט מבטיחה שיפור משמעותי ביכולת הביטוי העצמי, ביכולת ההקשבה ובהתמודדות עם הצורך להתאים את המסרים שלנו למגוון קהלי יעד ובכך להוביל לצמצום תופעות הנובעות מחוסר תקשורת.

התכנית שמה דגש על למידת מיומנויות וכלים אשר יסייעו לתלמידים ביצירת דיאלוג ודיון באופן שמכבד אחד את השני. התכנית נותנת לתלמידים פלטפורמה לרכישת בטחון עצמי והתגברות על פחד קהל, כלים בלתי מילוליים והתאמת שפת הגוף למסר, כתיבה והצגת נאום לפי מודל מבנה המסר. כחלק ממודל מבנה המסר יעסקו התלמידים בבניית טיעונים והצגת עמדה בצורה מעמיקה ומקיפה.

אחד משיאי התכנית הנו התנסות חווייתית במשחק הדיבייט המהווה פלטפורמה לדיון ערכי ומקנה את היכולת להבין שלכל נושא יש שני צדי מטבע וכי יש לאפשר לכל דעה להישמע גם אם מנוגדת משלהם.  התלמידים יוכשרו לקבל נושא, לעמוד מול קהל ומול אופוזיציה ולהציג את עמדתם באופן רהוט ואפקטיבי. המודל מלמד להתמודד עם סוגיות ובעיות חברתיות, משפטיות, וחינוכיות ומעניק להם את הכלים לנתח כל נושא ולהבין את חסרונותיו ויתרונותיו בטרם יבחרו עמדה.

 

מיומנויות עיקריות שירכשו בקורס: 

·         שליטה בכלים בלתי מילוליים ואלמנטים של שפת גוף.

·         התנסות בעמידה מול קהל ורכישת בטחון עצמי.

·         יכולת לכתוב נאום ברור לפי מבנה המסר.

·         יכולת להציג עמדה בצורה ברורה ומזווית ראיה מקיפה.

·         כתיבת טיעונים מעמיקים לאחר ביצוע מחקר.

·         התנסות חווייתית במשחק הדיבייט.

·         התנסות בסגנונות אישיים של נואמים.

 

סטוריטלינג וכלים מתקדמים-

התוכנית תעסוק במודל הייחודי להעברת מסרים דרך סיפור ובכלים מתקדמים בתקשורת בינאישית, עמידה מול קהל והעברת מסרים. התלמידים יעמיקו בלמידת מיומנויות ובכלים אשר יסייעו להם ביצירת דיאלוג ושיח חיובי וכן מיומנויות הקשבה, חשיבה, ניהול דיון וניתוח סיטואציות ואינטראקציות בינאישיות. בנוסף נרחיב את ההבנה של התלמידים בקשר שנוצר שבין הדובר שמעביר את המסר לקהל שמקשיב לו.

מיומנויות עיקריות שירכשו בקורס: 

  • כלים ומיומנויות ליצירת רושם ראשוני חיובי
  • יכולת להציג נושא ולהעביר מסר דרך מתודת סיפור ייחודית (סטוריטלינג)
  • העברת מסרים דרך סיפורים אישיים בסגנון TED
  • מיומנויות בהקשבה פעילה וחשיבה ביקורתית
  • ניהול דיון ושאילת שאלות בכובע המנהל ובכובע המשתתף
  • כלים בהעברת וקבלת פידבק

 

 

תכניות לפי תחומים:

 

תכנית הצגה קבוצתית וקבלת החלטות במאה ה-21-

במסגרת התכנית ילמדו התלמידים מהי משמעות עבודת הצוות וכיצד עובדים בסינרגיה ומצליחים להוביל ולהתנהל כקבוצה. כמו כן, ילמדו כיצד באמצעות מצגת קבוצתית המבוססת על עבודת צוות אפקטיבית ניתן להעביר את המסר שלנו. מכיוון שעבודת צוות טובה מתבססת על קבלת החלטות משותפות, נעמיק בהבנה לגבי התפקיד של כל אחד בתהליך קבלת החלטות. התלמידים יוכשרו לתרגל את כללי עבודת הצוות ותהליכי קבלת החלטות בעזרת בניית מצגת Power Point קבוצתית. כיום בבתי ספר ובמקומות שונים כגון: אקדמיה, צבא, וארגונים רבים, משתמשים במצגת ככלי להעברת מסרים המסייע בתהליך קבלת החלטות. בשיעורי דיבייט יקבלו התלמידים כלים פרקטיים לבניית מצגת Power Point  ויקבלו טיפים להכנת מצגת נעימה, אסתטית, והכי חשוב- זכירה.

מיומנויות עיקריות שירכשו בקורס: 

·         מיומנויות וכלים בקבלת החלטות

·         התנסות בסגנונות שונים של מקבלי החלטות

·         כלים וטכניקות בעבודת צוות אפקטיבית

·         מיומנויות בהצגה קבוצתית

·         כלים פרקטיים לבניית מצגת PowerPoint

·         מיומנויות בניהול זמן

 

 

תכנית יזמות והסברה ישראלית – "מדינת ישראל כסטארט אפ"

התוכנית תתמקד בהקניית מיומנויות וכלים עסקיים ליזם המתחיל לצד היכרות עם עולם ההסברה הישראלית ושילובם של השניים לכדי פרויקט בדמות "מדינת ישראל כסטארט אפ". מבוא מרתק לתחום העסקים והיזמות החברתית המתמקד בהפיכת רעיון למוצר, הבנת המאפיינים הנדרשים ליזם ובניית תכנית עסקית על כל שלביה. לימוד טכניקות וכלים להסברה ישראלית תוך הבנת המורכבות בסוגיות כגון מיהו ישראלי וכיצד נתפסת ישראל בעיני העולם. התבוננות על החזקות של ישראל, בין השאר, כמעצמת סטארט אפ ובניית פרויקט יזמות בדמות קמפיין הסברתי לישראל.


מיומנויות עיקריות שירכשו בקורס: 

·         כלים לבניית תכנית עסקית

·         טכניקות לקידום רעיון והפיכתו למוצר- יזמות

·         מיומנויות בעבודת צוות

·         יזמות חברתית

·         הצגת נושא מזווית ראיה מקיפה

·         מיומנויות בהצגת ישראל בפני העולם ושבעת מעגלי ההסברה

 

 

 תכנית דוברות ויחסי ציבור-

אנו חיים בעולם בו התקשורת, היא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הציבור. מכל עבר אנחנו רואים חברות ומותגים מובילים, להן מנגנוני יחסי ציבור ודוברות משפיעים וחזקים הפועלים בעיתונות, באינטרנט ובמדיות נוספות. קורס דוברות ויחסי ציבור מציע לכם לצאת למסע ייחודי ומרתק אל עולם התקשורת – במהלכו תכירו את אמצעי התקשורת ותפתחו מיומנויות יסוד בתחום תוך פיתוח אישי של יכולת השיווק העצמי.


מיומנויות עיקריות שירכשו בקורס: 

·         מבוא ליחסי ציבור ודוברות והיכרות עם מושגים מרכזיים בעולם התקשורת והמדיה.

·         ניתוח משברים תקשורתיים.

·         כלים מעשיים בעבודת הדובר והיחצ"ן.

·         בניית תכנית שיווק.

·         הופעה בפני קהל בדגש על עמידה מול מצלמה.

·         תקשורת כתובה ומשודרת.

·         סימולציות מעולם התוכן.

   פרסום ושיווק

בעולם של היום, אנו נתקלים בפרסומות בכל מקום. אנו רואים זאת בשלטי חוצות, מודעות בעיתונים, בפרסום בטלויזיהברדיו, באינטרנט וכמובן שבמדיות החברתיות למיניהן תפקידו של השיווק והפרסום בעולם כזה הוא חשוב מתמיד. הצלחתו של מוצר או רעיון כלשהו תלויה כולה ביכולות הפרסום והשיווק לציבור   לפרסום והשיווק יש את היכולת לשנות ולקבוע את הרגלי הצריכה והתפיסות בקרב הציבורבמערך זה נחשוף בפניכם את תחום השיווק והפרסום ונרכוש ידע וכלים בתחום זה מערך זה מציע לתלמידים לצאת למסע ייחודי ומרתק בעולם הפרסום והשיווק – במהלכו תוכלו להכיר את הפרסום והשיווק למגוון מוצרים בשלל אמצעי התקשורת השונים, להבין כיצד הפרסום והשיווק משפיעים על הרגלי הצריכה של כולנו, ולהתנסות ביצירת קמפיין שיווק ופרסום

   מה ילמד בקורס:

 היכרות עם התקשורת בעולם הטכנולוגי, הבנת עולם המושגים של הפרסום והשיווק, יכולות ההשפעה של עולם הפרסום על חיינו, פרסום ושיווק באמצעי התקשורת השונים, מיתוג ומיתוג מחדש, אומנות הקופירייטינג, שיווק לפי קהלי יעד שוניםבניית קמפיין שיווק ופרסום ועוד