חינוך ליצירתיות ובאמצעותה - ירושלימיני
​​​
ירושלימיני
אני מתחבר לנושא באופן חווייתי ורלוונטי​

111.png

נטייל בגוגל סטריט ויו - לחצו

לחצו​, גררו את המסך עם העכבר לכל הכיוונים וגלו - מהו המקום?

נמשיך לטייל באתר.
היכנסו לאתר TRIP ADVISOR ושוטטו בין האתרים המוצעים.

סיור וירטואלי במשכן הכנסת
גן החיות התנ"כי​

קיר פתקים שכבתי שיתופי


אם ביקרתם / לא ביקרתם בירושלים כתבו...
היכן ביקרתם? / היכן תרצו לבקר?

צרפו תמונה

והשלימו את אחד ההיגדים:

מעניין אותי לדעת על האתר...      אתר שאני זוכר שביקרתי בו...     יש לי סיפור אישי הקשור לאתר...

אני חושב על האתר שבחרתי...       אתר זה הוא בשבילי כמו...       האתר מזכיר לי...


 
 חשיבה מסתעפת​ 
 חץ 3.pngמיינדומו.PNG
נכין מפת חשיבה על המושג "ירושלים" באתר מיינדומו:
נערוך סיעור מוחין, נרחיב לתתי-מושגים, נוסיף סמלים וסרטוני יוטיוב, נקשר בין מושגים
ונתכנן את סדר הצגת המפה מהמושג ירושלים עד לאתר הנבחר.

צפייה באתר בריננפופ להעשרת הידע. הוספת מושגים למפת החשיבה.


קישורים למפות חשיבה ירושלימיני


בחירת אתר בירושלים אותו תרצו לחקור.
מדוע בחרתם באתר זה? – כתבו ברשת החברתית באתר הכתה.​

לצפייה  במפות חשיבה תשע"ח:     מפות חשיבה-ג'1​   מפות חשיבה-ג'2​   מפות חשיבה-ג'3   ​מפות חשיבה-ג'4​​

אני חושב יצירתי​

222.png

בחרו היגד והשלימו אותו

אילו הייתי...
הייתי משנה את...
זה דומה ל...
זה יכול להועיל לי ב...
אני מדמיין ש...
זה הפוך מ...
זה מתקשר בעיני ל...
דוגמאות:
אילו היית צב בשמורת דן (למשל), מה היית רואה? מה היית שומע?
דמיין את האתר בלילה. צייר אותו.
מה היית משנה באתר שבחרת?
חפש באינטרנט תמונה של האתר... הדבק במרכז דף והמשך לצייר אותה מכל הצדדים.​

האתרים שבחרנו​

אני מבין, חוקר, מגלה ולומד עם עמיתים​
333.png

נכין מפת גוגל שכבתית שיתופית ​בגוגל מפות:
נא​תר את האתר שבחרנו במפת גוגל שכבתית שיתופית ונסמן אותו. שימו לב לבצע זאת בשכבת הכתה שלכם.
נעצב את סמל הסיכה בהתאם לכתה, נוסיף תיאור המקום או טקסט - מדוע בחרתי באתר זה, נוסיף תמונה.
 

נחקור על האתר שבחרנו

ענו בהרחבה על השאלות הבאות ב WORD או במצגת POWER POINT

שם האתר + תמונה + שמות מגישי העבודה.
נדביק את מפת החשיבה מאתר מיינדומו.
מדוע בחרתם דווקא באתר זה? 
נדביק תמונות של האתר.
מבוא - כתיבת תקציר על האתר, ומה אני מצפה ללמוד מעבודה זו.
שאילת שאלות, מיון השאלות...
מדוע האתר נקרא כך...
היכן בירושלים נמצא האתר? 
מהו אופי המקום? אתר ארכיאולוגי, תיירותי...
האם ביקרת שם?
נחפש אתר רישמי של המקום ונשמור את הכתובת – נכין ברקוד.
כיצד תורם האתר לאחדות ישראל?



 חץ 3.pngהכנת חידון קהוט ​

אני משתף בידע, בוחר מצרפים, פותר בעיות ומיישם​

444.png

רפלקציה בשלב זה ובהתבוננות מתמדת –

מה היה לכם מעניין בתהליך העבודה?
כיצד בחרתם באתר?
מה גיליתם חדש?
ממה הופתעתם?
איזה תחומים חדשים קישרתם?
מה אתם, באופן אישי, למדתם מהאתר אותו חקרתם?

אני מעריך, ממציא, יוצר ומפיץ ידע​
555.png

רביעיות

דגם

קבוצתי - דגם נקודת החן - המקום הנחקר

כל צוות מכין דגם באמצעים שונים.

כתיבת כרטיס לדגם-

שם הדגם:
היוצרים:
חומרים בהם השתמשנו לבניית הדגם:

כיתתי - מיני ישראל באמצעות דגמים שהילדים מכינים

הצבת הדגמים/הציורים על גבי מפת ירושלים


תוצרים צותיים נוספים לבחירה:



 חץ 3.png​​קישור​ למפה שיתופית

דגם 

ציור + פאזל,

משחק זיכרון 

סימניה

דומינו, מצע לאכילה (פלייסמנט) עם ברקודים, 





דיבייט - האתר שבחרנו



מור ורומי - גשר המיתרים

יהב ואיתי דגן – כיפת הסלע

הילה טולדנו – שער האריות

זיו ורועי – כנסת ישראל

שלי ואורי- הכותל המערבי

כרמל וגאיה- מוזאון ישראל

ליאם ואדיר- שער הפרחים

איתי מושקטל וקורן- גן החיות התנ"כי

יוהנס- מגדל דוד

הילה בן לולו וליאל- חוות ארץ האיילים

עילאי ואביאל- אצטדיון טדי

אברהם- בית המשפט העליון​

טל- שער הרחמים

תהילה- משכנות שאננים

נוגה ומוריה - בריכת הסולטן